Jenter som oss

Publisert av Alf-Martin Tangstad den 08.01.22. Oppdatert 13.02.22.

Medlemmer i FTPN  har 25% rabatt på billetter til denne forestillingen   LØP OG KJØP..
Forbundet vil også ha en stand i forbindelse med  arrangementet, stikk gjerne innom for en prat.
Billetter bestilles på www:ticketmaster.no

BRUK  KODE FTP22 ,ELLER BESTILL STUDENTBILLETT FOR Å FÅ RABATTEN PÅ FORESTILLINGEN
 SEES PÅ "Jenter som oss"

JL Teaterproduksjon er stolt av å kunne presentere en helt ny musikal! Ikke bare er musikalen  «Jenter som oss» aldeles ny og original, men den er også Norges første skeive musikal!  Den handler om mangfold, om legning og om kjønnsidentitet med særlig fokus på hvordan det er

å leve med et transtalent. Utgangspunktet er den personlige historien til transpersonen Jan  Elisabeth. Gjennom storslagne og fargerike scener, herlige sangnumre og grasiøse dansescener vil  man få innblikk i mange av de vanskeligheter, særheter og utfordringer transpersoner står overfor i  møte med vår binære samfunnsstruktur. I tillegg møter man andre karakterer, både streite og  skeive, som alle gjør sitt for å fortelle og forklare annerledesheten. Men ingen grunn til engstelse,  dere: Dette er ingen ordinær ukebladhistorie med stakkarslige ofre i hovedrollene. I denne  musikalen vil du både le og gråte om hverandre!

Alle i det dyktige og vakre ensemblet vårt gleder seg til å presentere dere for denne unike  historien med alle de flotte sangene. Dette er en musikal som vil få stor betydning for opplevelsen  og aksepten av transpersoner og skeive i Norge. Ser vi på den negative utviklingen hvor høyre ekstreme holdninger vinner frem flere steder i Europa, er det viktigere enn noen gang å arbeide for

aksept for mangfoldet, for annerledesheten og for skeive miljøer generelt.

I «Jenter som oss» vil du oppleve en scenisk fargerik fremstilling –

i skjæringspunktet mellom biografiske fakta og fiksjon – fortalt i en munter musikalform. Vi garanterer at en slik forestilling som dette har ingen tidligere sett!

Det er også en glimrende anledning til å feire starten på SKEIVT KULTURÅR 2022!

I rollene finner du erfarne skuespillere og musikalartister; som Joakim Thrane, Sanna Bjerketvedt,  Arnar Bjorøy, Sindre Bjørke Høyang, Geir Ove Bredesen, Caroline Støyva Eriksen, Elise Rosendale og  Jens Martin Hartvedt Arvesen.

Regissør er Ole Christian Øen.

Manuskript og sangtekster ved Jan Elisabeth Lindvik.

Musikken er komponert av Alan Guiterez Frausto

Den fremføres live av vårt eget orkester, Los Transformers

Koreograf: Jens Martin Hartvedt Arvesen

Kostymesjef: Henrik Wilhelm Johansen

Scenograf og lysdesign: Mathias Lundgård

Lyddesign: Vibeke Blydt

Visuell grafikk: Arild Ørnholt

Produsert av JL Teaterproduksjon 2022.

«Jenter som oss» spilles i den tradisjonsrike Samfunnssalen, sentralt i Oslo.  Den vakre salen har plass til 400 tilskuere rundt hyggelige småbord.

Samfunnssalen har alle rettigheter.

Forestillingen har 2 akter.

Varighet: 2 timer og 30 min inkl. pause.

Laveste anbefalt alder er 12 år.