Forbundet for transpersoner er en interesseorganisasjon for alle mennesker som har et transtalent, og som i dag samlet sett gjerne kalles transpersoner. Dette er personer som ønsker å være eller opptre i et annet kjønnsuttrykk enn det man er blitt tillagt ved fødselen, og personer med en annen kjønnsidentitet enn det som samfunnet har antatt for dem ved fødselen. Det finnes transpersoner av alle legninger.

Dersom du ønsker å bli medlem velg meny punktet INNMELDING på meny over denne teksten.

Etterlysning

Kan de som har betalt medlemskap, uten å oppgi kontaktinfo sende en mail til kasserer@ftpn.no og oppgi dette. Dette er for at de skal bli registrert som medlemmmer?? Denne infoen vil kun bli brukt til å registrere dere som medlem i forbundet, det vil ikke under noen omstendigheter bli gitt til andre.

Fra Hulda til Hijab

I juni 2022 åpner Stavanger museum utstillingen «Fra Hulda til hijab». Utstillingen tar for seg ulike problemstillinger knyttet til bunadbruk som f.eks. økonomi, kjønn og etnisitet. Folk flest har et forhold til bunad enten fordi de selv har en drakt, de ønsker seg en drakt eller de har valgt å ikke delta i bunadskulturen. Gjennom bunadbruk uttrykker vi identiteter som knyttes til bygden slekten kommer fra eller vi identifiserer oss som en del av nasjonen Norge og felleskapet nasjonaldrakten symboliserer. Det ser kanskje naturlig ut at de mange bunadskledde på 17. mai kler seg i bunaden som er tiltenkt dem i forhold til hvilket kjønn de er, men antall kvinner som kler seg i stakk på nasjonaldagen står i sterk kontrast til hvordan kvinner kler seg ellers i året. Kan hende er det mer kulturlig enn naturlig at bunaden står i en så sterk kjønnstradisjon?

Jenter som oss

I «Jenter som oss» vil du oppleve en scenisk fargerik fremstilling – i skjæringspunktet mellom biografiske fakta og fiksjon – fortalt i en munter musikalform. Vi garanterer at en slik forestilling som dette har ingen tidligere sett! Det er også en glimrende anledning til å feire starten på SKEIVT KULTURÅR 2022! Medlemmer i FTPN har 25% rabatt på billetter til denne forestillingen LØP OG KJØP.. Forbundet vil også ha en stand i forbindelse med arrangementet; stikk gjerne innom for en prat. Billetter bestilles på www:ticketmaster.no BRUK KODE FTP22 ,ELLER BESTILL STUDENTBILLETT FOR Å FÅ RABATTEN PÅ FORESTILLINGEN SEES PÅ "Jenter som oss"

Regnbuetelefonen

Regnbuetelefonen tilbyr faste telefonvenner. Ønsker du noen å ha en hyggelig samtale med? Ta kontakt! Ring eller send melding til 94 00 36 29.

Casting Call

Casting Call Har du en spirende skuespiller i deg, eller kjenner noen som har det? Da vil vi høre fra deg!