Forbundet for transpersoner er en interesseorganisasjon for alle mennesker som har et transtalent, og som i dag samlet sett gjerne kalles transpersoner. Dette er personer som ønsker å være eller opptre i et annet kjønnsuttrykk enn det man er blitt tillagt ved fødselen, og personer med en annen kjønnsidentitet enn det som samfunnet har antatt for dem ved fødselen. Det finnes transpersoner av alle legninger.

Dersom du ønsker å bli medlem velg meny punktet INNMELDING på meny over denne teksten.

Aktiviteter

Sjekk ut aktivitetskalenderen vår for å få en oversikt over alle våre arrangement!

SISTE  NYTT

SISTE NYTT

Gjenopptar hormonbehandling for transpersoner Helsestasjon for kjønn og seksualitet (HKS) i Oslo får starte opp igjen med hormonbehandling av nye pasienter med kjønnsinkongruens over 18 år.

Mangfoldskafe Innlandet

Mangfoldskafe. Sted: Spiseriet kafe i 2. etg. på Kremmertorget i Elverum. Tid: Onsdag 4. mai kl. 1700 til 1900 Ved Spørsmål kontakt Katarina Sortodden på tlf 48043619 eller mail : katarina.s@hotmail.no Arrangør: FTPN

stemmekurs

Vi starter nå rekruttering til prosjektet. Formål: Bli tryggere på stemme, kjønnsidentitet og gruppetilhørighet gjennom musikkterapi og logopedi! Lær mer om å mestre livet med kjønnsinkongruens! Prosjektet ledes av Ruth Eckhoff (musikkterapeut og prosjektleder) og Stiftelsen Stensveen - trygg i eget uttrykk ved Marion Arntzen og Harald Sundby. Finansiering fra Stiftelsen Dam / Rådet for psykisk helse (prosjekt nr. 2022/HE1-391751).

Hei alle samen. Eg heiter Katarina Sortodden. Eg er kontaktperson i Innland innunder Forbundet for transpersonar i Norge Eg var med i paneldebatten på Breiseth Hotell her i Lillehammer. Det var fleire ting vi snakket om som eg vil si litt om. Noen ganger hører vi Pride og fest i samme setning. Eg er ikkje enig i at Pride, er fest. Jeg mener ikkje det, at vi ikkje skal glede oss over det vi har fått til. Det er 50 år siden homoparagrafen ble fjernet. Vi kan endre navn og juridisk kjønn, uavhengig om vi har diagnose eller ikkje, men Pride startet som en protest, og har vært en arena for kampsaker og det er kampsaker som fortsatt gjelder. Jo tydeligere vi klarer å være på at Pride er kamp for aksept og toleranse for alles seksualitet, flere kjønn en to og rett behandling for å nevne noe, jo tydelige vil det bli at cis folk bør være lykkelig, for at de ikkje trenger egne lignende arrangement.