Aktiviteter

Sjekk ut aktivitetskalenderen vår for å få en oversikt over alle våre arrangement!

pridekalender 2022

Her kan dere se oversikt over de ulike pridefestivaler rundt omkring i landet. bare å hive seg med . Kampen er ikke vunnet før ALLE er fri. https://www.friosloviken.no/pride-calendar-norway-2022/

Haugaland Pride 2022

Hei Medlemmer Nå nærmer det seg pride på Haugalandet, det er bare å komme seg ut av godstolen, for å hive seg med på årets folkefest på Haugalandet.

SISTE  NYTT

SISTE NYTT

Gjenopptar hormonbehandling for transpersoner Helsestasjon for kjønn og seksualitet (HKS) i Oslo får starte opp igjen med hormonbehandling av nye pasienter med kjønnsinkongruens over 18 år.

Hei alle samen. Eg heiter Katarina Sortodden. Eg er kontaktperson i Innland innunder Forbundet for transpersonar i Norge Eg var med i paneldebatten på Breiseth Hotell her i Lillehammer. Det var fleire ting vi snakket om som eg vil si litt om. Noen ganger hører vi Pride og fest i samme setning. Eg er ikkje enig i at Pride, er fest. Jeg mener ikkje det, at vi ikkje skal glede oss over det vi har fått til. Det er 50 år siden homoparagrafen ble fjernet. Vi kan endre navn og juridisk kjønn, uavhengig om vi har diagnose eller ikkje, men Pride startet som en protest, og har vært en arena for kampsaker og det er kampsaker som fortsatt gjelder. Jo tydeligere vi klarer å være på at Pride er kamp for aksept og toleranse for alles seksualitet, flere kjønn en to og rett behandling for å nevne noe, jo tydelige vil det bli at cis folk bør være lykkelig, for at de ikkje trenger egne lignende arrangement.

[VEILEDNING] Aktuelle tema og linker. F.eks. til Sponsorer eller Grasrot.